Ezt ettem ma — karantén ételnapló

Ezt ettem ma — karantén ételnapló

Tejszínes cukkini

2009. augusztus 09. - Ollaorama

Orsi barátnőm anyukája adta az alapötletet ehhez a vasárnapi ebédhez, amire vendégeket vártam. A vendégek lemondták a vacsorát nagy örömömre, mert így jó sokat ehettem belőle, ugyanis állati ízletes lett. A cukkini olyan volt, mint a L'ecsó című francia rajzfilmben - hajszálvékonyra vágtam, és pont úgy pakoltam egymásra, mint a filmben a patkány. Elképesztő, hogy a külseje megmaradt vékonynak, közben meg puha és lédús lett, amikor elkészült.

 Tejszínes cukkini

 

  • 3 kisebb cukkini
  • 2 répa
  • 4 dl tejszín
  • 3 gomba
  • 5 fokhagyma
  • vaj (tepsi kivajazásához)
  • 20 deka reszelt sajt
  • Körethez egy csomag fagyasztott vagy egy friss brokkoli

A tepsit kivajazom es rászórom az 5 megpucolt, és fokhagymanyomón átnyomott fokhagymát. A zöldségeket vékony szeletekre vágom és egymásra teszem a tepsiben (a cukkinit lépcsősen: minden következő szelet az előző szeletet eltakarja 3/4-ig). A répa és a gomba után még szépen cukkinivel letakarom az egészet. Amikor ez kész, ráöntöm az összes tejszínt, majd rászóróm a sajtot és be a sütőbe. Akkor van kész, amikor a sajt elkezd pirulni a tetején. Köretként sós vízbe brokkolit főzök. (Itt nem sós vízbe főztem, hanem grízgaluskás zacskós levesbe, aminek az lett az eredménye, hogy a grízgaluska is köret lett.)

Jó étvágyat, Annának meg köszönet az ötletért.

A bejegyzés trackback címe:

https://eztettemma.blog.hu/api/trackback/id/tr561299266

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása