Ezt ettem ma — karantén ételnapló

Ezt ettem ma — karantén ételnapló

Paprikáskrumpli galuskával

2009. november 15. - Ollaorama

Nagyon nagyon régen nem írtam semmit. Ez alatt a három hónap alatt nagyon keveset is főztem, de azért néhány dolog akadt. Ahogy időm engedi sorban fel is teszem a posztokat, remélem, még idén a végére érünk. 

Ez egy hihetetlenül egyszerű és finom étel. Amikor beteg voltam, Zoli készítette el az útmutatásom szerint, és nagyon ügyes volt, mert tökéletes lett. Fontos, hogy én a paprikáskrumplit kolbász és egyéb állat nélkül szeretem. Mert így annyira könnyű.

Paprikáskrumpli

  • 1 fej vöröshagyma
  • 4- db burgonya
  • 2 paprika
  • 1 kis paradicsom (egy kiskanál paradicsompasztával is lehet, de nem olyan jó)
  • a galuskához 2 tojás, és finomliszt
  • fűszerpaprika, , só, bors
     

A kockára vágott hagymát és paprikát kevés olajon megpirítom egy mély edényben. Utána beleöntöm a meghámozott és kockára vágott burgonyát, majd jól megsózom, megborsozom és beleteszek két evőkanál pirospaprikát. Összekeverem, majd felöntöm vízzel úgy, hogy jól ellepje. (Ilyenkor és megkóstolom a vizet, hogy elég sós-e, lehet pótolni ilyenkor még minden fűszert) Lefedem, és hagyom, hogy a burgonya 90 %-ig megfőjön (forrás után kb 20-25 perc, kislángon). Ha közben párolog el víz, pótolom, és kostólgatni is érdemes az íze miatt. 20-25 perc után beleteszem a felkockázott paradicsomot is.

Közben a 2 tojást egy tányérban villával felverem, és teszek hozzá 3 evőkanál lisztet. Elkverem, majd annyi lisztet teszek még hozzá, hogy puha masszát adjon, amit már lehet szaggatni. Amikor kész a paprikáskrumpli, akkor a galuskát beleszaggatom villával a levébe. Miután végeztem, 5 percig hagyom még a tüzön, aztán kész.

A bejegyzés trackback címe:

https://eztettemma.blog.hu/api/trackback/id/tr121527261

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása