Ezt ettem ma — karantén ételnapló

Ezt ettem ma — karantén ételnapló

Gomba kuszkusszal

2009. december 01. - Ollaorama

A piacon viruló narancssárga gombát vettem, én lúzer azt hittem rókagomba. Aztan otthon kicsomagoltam, s láttam, hogy köze nincs az általam imádott gombához, de finom volt. Valami erdei gomba, de bármelyikből elkészíthető


Gombapaprikás kuszkusszal

  • 1 kg gomba
  • 1 db pritaminpaprika
  • 1 db sima paprika
  • 1 db paradicsom
  • 1 ek paprika (por)
  • 2 fej hagyma
  • 2 dl tejföl
  • néhány szem egész bors, só
  • harissa fűszerkeverék (elhagyható, de vele nagyon különleges)
  • 25 dkg kuszkusz

Kevés olajon megpirítom a hagymát, hozzáteszem a kockákra vágott paprikákat. Megsózom, és hozzá teszem a néhány szem egész borsot. Miután megpirult, lehúzom a tűzről, hozzáteszem az egy púpos evőkanál paprikát, elkeverem, majd beleteszem a gombát és lefedem. Kb. 10 perc múlva megkavarom és beleteszem az összes tejfölt. (Ha az elején tesszük bele a tejfölt, savanykás íze lesz, de a színén nem fog látszani, nem lesz sápadt a paprikás.) Lefedem és lassú tűzöm puhára párolom a gombát és a zöldségeket. Kb 10 perc főzés után beleteszem a kockára vágott paradicsomot is. Közben megkóstolom és fűszerezem, ha kell sóval. A végén egy egész evőkanál harissa fűszert tettem bele. Ez egy észak-afrikai fűszer csípőspaprikával, fokhagymával és mindenféle különös fűszerrel. (Ajándékba kaptam Katitól meg Bencétől)

A 25 dkg kuszkuszra öntök 3 dl forró vizet. 5 percen belül felszívja, és egy diónyi vajjal összekeverem, hogy finom legyen. El kell árulnom, különleges lett az afrikai fűszerezésű magyar gombapaprikás az arab kuszkusszal.

A bejegyzés trackback címe:

https://eztettemma.blog.hu/api/trackback/id/tr561567749

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása