Ezt ettem ma — karantén ételnapló

Ezt ettem ma — karantén ételnapló

Villám csokoládéhab Nájdzsellától

2009. január 12. - Ollaorama

 Tegnapi ünnepi vacsihoz desszertként volt egy Villám csokoládéhab is, amiből alig bírt enni a társaság, mert annyira elteltünk a curryvel meg a zellerekkel. Na egyéb se kellett ma nekem, három emberre valót simán benyomtam vacsorára. De szögezzük le, akárhogy is néz ki, finom, csak nincs még desszertes pohárkánk.


Villám csokihab

  • 250 g jó minőségű csokoládé minimum 70% kakaótartalommal
  • 50 g vaj
  • 3 dl habtejszín
  • 150 g porcukor
  • 6 cent forró víz

A vajat, cukrot, csokit egy lábasban elkezdem melegíteni. Addig melegítem míg teljesen össze nem olvadnak, majd hagyom, hogy kezdjen el kihülni. Ezalatt felverem habbá a tejszínt és amikor kész összekeverem a kettőt. Ezután kitettem az ablakba, és amikor keméynebb lett kcsit, akkor a poharakba tettem, aztán be a hűtőbe. Simán lesz belőle 5 embernek elég desszert. És nagyon nagyon csokis.

A recept Nigella Lawsontól van, és ő porcukor helyett pillecukrot használt, a tejszínt meg egy teáskanál vaníliakivonattal habosítja fel. Nos, én nem tudtam, mi az a pillecukor (most már tudom, köszönöm), és vaníliakivonat meg nem volt a boltban. De így is nagyon állat volt a csoki. Van is még belőle. Mondjuk így utólag én még tennék hozzá több tejszínhabot.

Ui: Azért ma írtam le a tegnapi vacsit is, mert tegnap a vendégség után jöttem rá, hogy meg kell írnom egy bevállalt ajánlót. Szóval a blogajánló a Vadászkutyák című film miatt úszott el.

A bejegyzés trackback címe:

https://eztettemma.blog.hu/api/trackback/id/tr43873961

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása