Ezt ettem ma — karantén ételnapló

Ezt ettem ma — karantén ételnapló

Rukkola és spagetti

2009. január 16. - Ollaorama

 Ma ismét vendégek tisztelték meg szerény hajlékunkat. Mivel hétre jöttek, én meg hatig dolgoztam, ezért a vendégség egy jelentős részéről lemaradtam. A konyhában tüsténkedtem, hogy jól lakjanak. Nézzük mivel (6 vendég volt):


Előétel: rukkola saláta tonhallal

  • egy doboz rukkola
  • 20 dkg penne
  • 20 szem koktélparadcsom
  • 1 tonhalkonzerv
  • 1 kis csésze olivabogyó
  • 1-2 nagy fej csiperke

A csiperkét közepes szeletekre vágom és olajban pirosra sütöm (a képen sajna nincs gomba). A hozzávalókat egyébként meg összekeverem úgy, ahogy vannak, és ahogy a képen is látni. 

Amíg a kajára vártak, sajtot és olivabogyót nassoltak, no meg boroztak. Sajnos én ebből kimaradtam, de lett főétel:


Tepsis spagetti

2 csomag (1 kg) spagetti durumtésztából
60 dkg darált marhahús (lehet más is)
fél liter paradicsomlé (vagy jó minőségű paradicsomszósz)
3-4 paradicsom
5 gerezd fokhagyma
1 szál répa

A répát lereszelem (én zöldséghámozóval aprítottam, mert még nincs reszelőm), és az összenyomott fokhagymával megpirítom serpenyőben (én wokot használtam), majd ráteszem a darálthúst. Sózom, borsozom és várok, míg készre sül. Rákockázom a paradicsomokat és nem sokkal később ráöntöm a paradicsomlevet. Minimum fél órát kis lángon tartom. Akkor jó, amikor már nem látszanak a paradicsomkockák. Végül majorannát és bazsalikomot szórok rá. Húúúú de jó lesz, ha egyszer friss fűszereim lesznek! Akkor nem szórok rá semmit, hanem csak tépkedem a leveleket!

Ha minden megvan, akkor beteszem a megfőtt tésztát és a szószt tepsibe, jól összekavarom-keverem és a tetejére bazsalikomot és trappistát (jobb helyeken mozzarellát) teszek. Lehet szeletelt, és lehet reszelt, szerintem a szeletek jobbak. 15 percik melegítem a sütőben, amikor már a vastag sajtszeletek szétolvadtak a tetején, na akkor jó. Mivel a szósz kicsit szárazra sikerült, felajánlottam, hogy tegyenek rá a fantasztikus citromfüves csiliszószomból. Volt aki élt a lehetőséggel.

Miután elment a vendégsereg és feltettem a postot, jól megérdemelt IT Crowd epizódomat nyomtam lezárásként (ez azt jelenti, hogy most fogom elkezdeni).
 

A bejegyzés trackback címe:

https://eztettemma.blog.hu/api/trackback/id/tr97880907

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása