Ezt ettem ma — karantén ételnapló

Ezt ettem ma — karantén ételnapló

Görögös padlizsánkrém

2009. május 04. - Ollaorama

Ez nem az. Ez nem az erdélyi padlizsánkrém, amit gyakran készítek. Ez egy kísérlet volt a görögös verzióra.


Görögös padlizsánkrém

  • 3 padlizsán (vagy 1 üveg sült, hámozott padlizsán)
  • 1 főtt tojás sárgája
  • 1/2 ek mustár
  • kevés olaj
  • 10 dkg fetasajt
  • 2 gerezd fokhagyma

Azért alakult úgy, hogy görögöset készítettem, mert utolsó pillanatban vettem észre, hogy nincs már étolaj itthon. Márpedig az erdélyi recepthez az kell. Szóval a padlizsánokat sütőbe tesszük és villával megnyomkodjuk. Miközben sül, forgatjuk, addig, amíg teljesen átsülnek. Minimum fél óra lassú tüzön, de lehet, hogy több is kicsit. A megsült padlizsánokat egy tálba teszem és megvárom míg kihülnek. Ha már elég hideg, meghámozom őket, ekkorra már a sok lé is kifolyt belőlük, de még hagyhatom pihenni, hogy follyon tovább.

Pépesre nyomogatom a meghámozott, megsült padlizsánokat és összekeverem a fokhagymával, mustárral főtt tojással és a feta sajttal (lehet más, krém állagú sajttal is).Jó sokáig keverjük, hogy olyan habos állagú legyen. Én tettem bele egy kiskanál mézet is. Sóval-borssal ízlés szerint fűszerezzük, piritóssal tálaljuk. 

A bejegyzés trackback címe:

https://eztettemma.blog.hu/api/trackback/id/tr931103319

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása