Ezt ettem ma — karantén ételnapló

Ezt ettem ma — karantén ételnapló

Lekváros minibukta

2020. április 09. - Ollaorama

img_6588.jpg

Hozzávalók:

  • 350 ml tej
  • 500 g süteményliszt (vagy fele-fele arányban rétesliszt és finomliszt)
  • 4 g só
  • 50 g cukor
  • élesztő (eredetileg 30 g friss kell hozzá, én csak 5 g instant élesztőt használtam, cserébe egész éjszaka kelt)
  • 1 tojás
  • 90 g vaj
  • tölteléknek baracklekvár (vagy túró, vagy csokikrém, nutella, vagy más lekvár)
  • 90 g vaj a kenéshez

Az élesztőt összekevertem a tejjel, aztán hozzáöntöttem a többi hozzávalóhoz (a vajat olvasztott állapotban teszem hozzájuk) és összegyúrtam. (Na nem én, hanem a gép.) Az elején trutyisnak tűnik, de egy idő után szépen összeáll, nem szabad feladni. Ezután pihentettem 15 percet és újra ráküldtem a keverést - most már a dagasztópálcával. Utána lisztet szórtam a tetejére és eltettem pihenni reggelig. Nagyon szépen megkelt,, ekkor lisztezett pulton kinyújtottam kb 60 mm-es vastagságra és kis téglalapokat vágtam belőle (5X7 cm). Úgy kell igazíani, hogy kb 30 legyen. A lekvárokat kiskanállal a téglalapok egyik oldalára teszem és onnan indulva feltekerem. Szorosan egymás mellé teszem őket, olvasztott vajjal jól lekenem, majd 180 fokos előmelegített sütőben 35 perc alatt aranybarnára sütöm. Iszonyatosan pihepuha, nem túl édes, a gyerekek imádták. 

Az eredeti recept fázisfotókkal. Én kicsit módosítottam rajta mert hát nem volt sok élesztőm ugye, friss meg semennyi. 

 (Másnap dupláztam csak élesztő helyett kovásszal. Azzal még kísérletezek)

A bejegyzés trackback címe:

https://eztettemma.blog.hu/api/trackback/id/tr7415590512

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása