Ezt ettem ma — karantén ételnapló

Ezt ettem ma — karantén ételnapló

Mákos pozsonyi kifli

2020. április 17. - Ollaorama

img_6765.jpg

Óh gyerekek, a húsvéti maradékfelhasználás legcsodálatosabb receptje jön. 15 db-hoz.

Hozzávalók a tésztához: 

  • 260 g. búzaliszt
  • 90 g vaj
  • 40 g zsír: most a sonkafőzésből visszamaradt zsírt használtam fel
  • 25 g cukor
  • 1 csipet só
  • 4 g élesztő az eredeti recept szerint, én 60 g aktív kovászt használtam
  • 2 tojás sárgája

Hozzávalók a töltelékhez

  • 270 g darált mák - nekem 230 g volt csak, a maradékot darált keksszel pótoltam
  • 120 ml tej
  • 110 g cukor
  • 1 ek méz
  • fűszerek: narancshéj, citromhéj, fahéj, szerecsendió
  • 1 marék mazsola

Hozzávalók a tetejére:

  • 2 tojás

A tészta hozzávalóit összegyúrom, pihentetem fél órát szobahőmérsékleten. Ezután 36 g-os rudacskákat formázok belőle és 1 órára hűtőbe teszem. Letakarva, hogy ne száradjanak ki. A töltelékhez a mézet és a cukrot felolvasztom forralás közben a tejjel és hozzáöntöm a maradék hozzávalót: a mákot a fűszereket és a mazsolát. Jól összegyúrom és annyi rudacskát formázok belőle, amennyi tészta van. Kb 40 gramosak lesznek. Ezt is hűtőbe teszem. 

Ha megvan mindez, a hideg tésztákat hosszúkás téglalapra nyújtom, a máktöltelékes rudakat is szinte akkorára sodrom és a tészta közepére teszem. Feltekerem úgy, hogy alul legyen az a része, ahol összeér a két tészta. A végeit összecsípem, kifli formára görbítem. Amikor mind a 15 a tepsire került, a felvert tojással megkenem. Utnána hagyom megszáradni a tojást, és újra megkenem. 200 fokos sütőben aranybarnára sütöm, nekem 20 perc volt.

Eredeti recept itt. Ötleteket még vettem innen

img_6773.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://eztettemma.blog.hu/api/trackback/id/tr8215616136

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása