Ezt ettem ma — karantén ételnapló

Ezt ettem ma — karantén ételnapló

Fokhagymás-fetás piluszka

2020. április 21. - Ollaorama

img_6785.jpg

250 gram kukoricadarát egy csipet sóval és 750 ml vízzel megfőzök. (Kb 15 perc) 

A fetás krémhez:

  • 80 g vaj 
  • 2 ek. liszt
  • 7 dl tej
  • 350 g feta
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 4 tojásfehérje (ennek a fele is elég bőven, vagy a negyede. Azért használtam négyet, mert ennyi maradt a korábbi napokban a főzésből)

A megfőtt puliszkát még puha állapotban kiterítem a jénaiba, vagy tepsibe. A tojásfehérjéket kemény habbá verem és félreteszem A vajat felolvasztom egy edénybe, rászóróm a két nagy evőkanál lisztet, elkeverem. Erre öntöm rá a tejet, mintha besamelt készítenék. Ekkor mehet bele a két gerezd fokhagyma felvágva. Amikor besűrűsödött, akkor teszem bele a feta darabokat. Az egészet botmixerrel teljesen homogénre sűrítem. Itt lehet ízesíteni még, ha kell, mehet bele só, kis bors. Ha kész, hozzákeverem a tojásfehérje habot, és az egészet a puliszkára öntöm a tepsibe. 40 percig 180 fokos tepsiben sütöm. Melegen még folyós kicsit, hidegen szép emeletes. Eredetileg juhtúróval szoktam, de azt a gyerekek kevésbé szeretik, a fetás meg tuti befutó náluk is. 

img_6781.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://eztettemma.blog.hu/api/trackback/id/tr8715623738

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása