Ezt ettem ma — karantén ételnapló

Ezt ettem ma — karantén ételnapló

Thai zöld curry születésnapra

2009. január 12. - Ollaorama

 A múlt hét a születésnapokról szólt. Vasárnap Kaska barátnőmet vendégeltem meg egy nagy vacsorával. A desszertet külön posztban írom le, majd ez után, mert a mai vacsorám az volt.


Kicsit sötét vega zöld curry rizzsel, előételnek nyers zöldség krémmel, na meg a szokásos párolt zeller tofuval

A Zöld curryhez

  • fél liter kókusztej (porból is lehet)
  • brokkoli (fél fej)
  • egy kis padlizsán
  • egy kis cukkini

3 evőkanál thai zöld curry paszta

A zöld curry pasztát és a kókusztejet ázsiai boltban be lehet szerezni, érdemes, mert gyors, egészséges és nagyon finom vacsi kerekíthető belőle. Szóval kevés olajon megpirítom a zöldségeket mélyebb serpenyőben, vagy wokban, (ha csirkemellet teszünk hozzá, akkor csak egy zöldséggel érdemes készíteni). Közben a langyos kókusztejjel összekeverem a curry krémet és ráöntöm a zöldségekre. Kb. 10-15 perc alatt készre fő.

A rizs

Na  most ez egy nagyon fontos dolog. Ha tényleg jó rizses kaját akarunk enni, és nem akarjuk megunni soha a rizst, mint köretet, akkor érdemes odafigyelni arra, hogy lehetőleg jázminrizst használjunk. Ha nem azt, akkor A minőségűt. Na most a lényeg: a rizst soha de soha nem fűszerezzük semmivel! Ne higgyetek akárki, akármit mond, a rizst nem kell, nem is szabad még megsózni sem. Az étel kell mellette olyan legyen, hogy tökéletes egységet alkossanak. A rizs, ha jól van elkészítve, akkor nem íztelen lesz, hanem kiemeli a főétel ízeit.

Szóval egy csésze rizshez két csésze vizet adjunk és főzzük meg a rizst. Ami a képen van, na az nem sikerült túl jól, de ez az én bűnöm. 

Előétel:

  • 3 nyers répa
  • 3 szál angolzeller
     
  • fél tömb ömlesztett sajt
  • fél doboz márványsajtos vajkrém (kb. 150 g)
  • 3 gerezd fokhagyma kinyomva
  • snidling vagy metélőhagyma vagy petrezselyem

A hozzávalókat összekeverem és kész is a krém a zöldséghez. Nagyon finom és eddig az összes látogatóm rajongással beszélt erről az egyszerű étekről.

A bejegyzés trackback címe:

https://eztettemma.blog.hu/api/trackback/id/tr45873942

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tessina 2009.01.18. 17:00:52

Szerintem, amit a rizsről írtál, kicsit sarkos kijelentés így áltatlánosítva. Valóban, bizonyos távol-keleti kajákhoz tényleg így a legjobb a rizs, de akkor ezen az alapon teljesen el kéne vetni a rizseshúst pl. Pedig az is tud jó kaja lenni, hya jól csinálják. Vagy próbáld ki azt zöldséges-rizs receptet, amit küldtem! Szerintem be fog jönni még neked is:)

Ollaorama · http://eztettemma.blog.hu/ 2009.01.19. 10:18:31

itt a rizsről, mint köretről írtam. természetesen szeretem a rizottót, a sült rizst, és paellat is, de ott teljesen másról van szó

sőt, korábban itt is volt rizses poszt

Tessina 2009.01.19. 14:00:45

rossz példát hoztam, igazad van, szóval szerintem pl. nem ehetetlen egy natúr csirkemell sem, ha mellé a köret kicsit meg van fűszerezve. Szeritem is gáz, ha valaki minden kajához megfűszerezi, pláne, ha mindig ugyanúgy vagy nagyon hasonlóan. De az én ízlésembe egyszer-egyszer, a megfelelő főételhez simán belefér. Ettem már pl. sáfráyos rizst, az fincsi volt.

beszterc 2010.01.11. 18:36:09

Szia! Meg tudnád mondani, hogy ilyen zöld curry pasztát hol tudok venni? Készítettem már vele ételt, Angliában, ott egy sima Supermarketben is megtalálható, itthon még nem fedeztem fel, hol juthatnék hozzá...

Ollaorama · http://eztettemma.blog.hu/ 2010.01.11. 20:09:44

@beszterc: En a Wesselenyi utcai indiai fuszeres alagsoraban vettem. (wesselenyi utca 36)
www.exoticindia.hu/

de sztem a fovam teri vasarcsarnok alagsoraban levo keleti fuszeresnel is kellene legyen.
süti beállítások módosítása