Ezt ettem ma — karantén ételnapló

Ezt ettem ma — karantén ételnapló

Lepkelakoma

2009. március 04. - Ollaorama

 Attól, hogy böjt van, még eszem, csak kicsit túlvállaltam munkaügyileg magam mostanában, azért nem frissülök. Vasárnap hatalmas lakomát csaptunk Orsi barátnőm szülinapjának háromnapos ünnepét lezárva. Két kaját én készítettem, a másik két salátacsodát ő hozta, ezúton is köszönjük anyukájának. 

Álljon itt a főfogás recepttel (a nevéről majd lennebb), a többi csak képekben.


Lepkesült

  • 4 db nagy burgonya
  • 4 fej hagyma
  • 1 póréhagyma
  • 5 paradicsom
  • 1 padlizsán
  • 10 dkg juhsajt (elhagyható)
  • 25 dkg trappista
  • 15 dkg füstölt mozzarella
  • só, bors
  • bazsalikom
  • 6 gerezd fokhagyma

A zöldségeket megmosom, a hagymát és a burgonyát meghámozom. A burgonyát vékony szeletekre vágom, és belepem vele a sütő alját. Megsózom kicsit.  A hagymát is karikákra vágom és rápakolom a következő rétegként, a póréhagymával ugyanezt teszem. megint sózok, de csak kicsit. A padlizsánt vékony szeletekre vágom, és azokat is ráhelyezem. Az öt fokhagymát kinyomkodom és a padlizsánokra kenem. A paradicsomot is felszeletelem és beterítem vele a tepsit. (Ha juhsajtot használok, akkor azt csíkokra vágva a zöldségek közé nyomkodom.) Megszórom gazdagon bazsalikommal, lefóliázom és beteszem a forró sütőbe 20 percig sütni. 

Kb 20 perc után leveszem a fóliát és beterítem a tepsit a végonyra szeletelt trappistával és mozzarellával jól elosztva. Még 10 percig sütöm, amíg megpirul a teteje. Laktató és álomfinom.

Életemben először ilyen kaját (kicsit szegényesebben) egy évvel ezelőtt készítettem szintén böjt alatt. Az akkori lakótársam, Olivér nevezte el lepkesültnek, és meg is örökítette a főzést három fantasztikusan félresikerült fotóval az épp aktuális hétvégéjét dokumentáló magasszintű, professzionális videójában. Érdeklődők megtekinthetik itt. Aki rájön, hogy miről kapta a nevét a kaja, kap egy csokit tőlem!!!

A másik általam készített kaja receptje már olvasható volt itt, csak másfajta fűszerezéssel. Ez mindig bejön mindenkinek, a töltelék.

Képekben álljon itt még a két isteni salátakülönlegesség, ami a menü része volt, bár az én konyhámat nem látta egyik hozzávaló sem.


Céklás-diós-paradicsomos-lilahagymás-mozzarellás sali

 


Répás-almás-mazsolás-szezámkrémes-szezámmagos sali

Ezeket egyszer én is megpróbálom elkészíteni.

A bejegyzés trackback címe:

https://eztettemma.blog.hu/api/trackback/id/tr69982169

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

olcsika 2009.03.08. 14:43:30

volt halvacsora is Kedves Killa!az alábbi linken megnézheted a receptet:
www.youtube.com/watch?v=2HbcpL15HPE&feature=channel_page

viszlát
süti beállítások módosítása