Ezt ettem ma — karantén ételnapló

Ezt ettem ma — karantén ételnapló

Szimpla káposztaleves

2009. július 12. - Ollaorama

 A dolog úgy indult, hogy káposztáslaskát (káposztástésztát) akartam készíteni, és vettem egy kis fej káposztát. Aztán kiderült, hogy Zoli nem szereti, úgyhogy egy gyors levest készítettem belőle:


Káposztaleves

  • egy fél fej káposzta
  • 4-5 db paradicsom
  • 2 fej hagyma
  • 1/2 marék rizs
  • 1 db virsli (elhagyható)
  • 1-2 szelet füstölt hús (kolbász, sonka, szalonna, bármi)
  • 1/4 citorm leve
  • borsikafű, leostyán
  • só, bors

Igazából a lucskos káposzta ízét próbáltam levesbe varázsolni, ugyanis abból nekem a leve a legfinomabb. A kockákra vágott hagymát, virslit megdinsztelem az edényben, ráteszem az apróra vágott káposztát és felöntöm vízzel, ami legalább kétszer annyi, de inkább több, mint a káposzta meg a hagyma. Borsozom (én egészben főztem bele, így szeretem), sózom, esetleg egy kockát beledobok. Amikor félig megfőtt, akkor beleteszem a kockára vágott paradicsomot, a néhány szelet füstölt húskészítményt, a zöldfűszereket (ízlés szerint) és a rizst. Addíg főzöm, amíg a paradicsomok szétfőnek, a rizs kinyílik és az íze fenséges. Mielőtt leveszem a tűzről egy kevés citromlevet csepegtetek bele. A virsli abszolút elhagyható belőle, kicsit feleslegesnek is éreztem. Bár édes káposztából készül, enyhén savanykás íze van.

A káposzta másik felét egyébként salátához használtam fel: tonhal, hagyma, paradicsom. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://eztettemma.blog.hu/api/trackback/id/tr221242685

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása