Ezt ettem ma — karantén ételnapló

Ezt ettem ma — karantén ételnapló

Tojáskrém

2009. április 16. - Ollaorama

 Ez is egy egyszerű kaja, nagyon hálás vendégségbe vinni, szeretik sokan. Fotó nincs hozzá, mert ugye ezt is kitöröltük. Nálunk otthon zsidótojásnak hívják, gőzöm sincs miért.

  • 5 tojás
  • 15 dkg margarin
  • 5 dkg sajt (elhagyható)
  • 1 csokor apróra vágott petrezselyem
  • só, bors, egy fél kiskanál erős pista

Na hát ez egy nagyon egyszerű kencefice, ugyanakkor szerintem százszor jobb, mint tejföllel meg majonézzel, meg amivel még szokták. A tojásokat megfőzöm. A sárgáját a tojásoknak összekeverem a margarinnal, az összes fűszerrel, majd hozzákeverem a picikére vágott tojásfehérjét. Végül belereszelem a sajtot és azzal is összekeverem. Mi sosem használunk zsírt, májat vagy hagymát, mint sokan egyébként. Minél egyszerűbb, annál jobban ízlik. Mondjuk nekem.

A titok: a titok mindig az, amit az ember a recept után (közben vagy előtt) hozzátesz az ételhez. Mert lehúnyja a szemét és úgy érzi, ehhez az ételhez passzol ez a fűszer. A titok az is lehet, hogy semmit nem tesz hozzá a szakács. Mindegy, ezt a foglamat most vezettem be a posztokba. Néha a hozzászólók megírhatnák titkaikat a receptek kapcsán. Ennél pl. nálam az erős pista. Nem nagy titok.

A bejegyzés trackback címe:

https://eztettemma.blog.hu/api/trackback/id/tr251067818

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jucus02 2009.09.05. 14:30:12

Ez nem a zsidótojás.
Az zsírral készül, mégpedig libazsírral és borssal, kis mustárral és lilahagymával. Izlés szerint kis pirospaprikával is. Ennyi!

Ollaorama · http://eztettemma.blog.hu/ 2009.09.19. 16:53:54

@jucus02: igen, valamiért nálunk így készítették, talán mert azt gondolták, hogy a margarin egészségesebb, mint a zsír. tudom, hogy ez nem így van, de ezt az ízt nagyon megszerettem, szóval maradtam a családi hagyománynál, s így készítem én is.
süti beállítások módosítása