Ezt ettem ma — karantén ételnapló

Ezt ettem ma — karantén ételnapló

Párolt zeller és valami rizses cucc

2009. január 04. - Ollaorama

Bolgtörténelmem második napján csúfosan elbuktam. Egész nap készültem egy bűvösszakácson látott "rizslepény húsgolyókkal" étel meghamisítására de mindenhol elhibáztam. Ha nem én, akkor a mikró. A Momotaróból tanult zeller tofuval viszont majdnem tökéletes lett. Nézzük tehát, mit alkottam ma:


Zeller tofuval és sült rizs darált hússal:

A rizshez:

  • 12 dkg rizs
  • 12 dkg darált hús (én sertést használtam, de lehet bármi)
  • 2 diónyi vaj sütéshez
  • 2 dl száraz fehérbor
  • 4 dl alaplé
  • 15 dkg reszelt sajt
  • 1 tojás
     

A zellerhez:

  • Egy közepes angolzeller (vagy más néven szárzeller)
  • 15 dkg tofu (fél doboz)
  • halszósz vagy szójaszósz, de ezek nélkülözhetők


A rizst megpirítom egy diónyi vajon, és hozzáöntök 2 dl bort. Amikor a bor elpárolgott hozzáöntöm az alaplét (lustáknak, igényteleneknek egy zöldségleves kocka negyedét, sót és borsot tegyünk a vízhez). 15-20 perc múlva, amikor már csak kevergetve megy a főzés, különben odaég, leveszem a tűzről és hozzáteszem az 5 dkg sajtot.

A darált húsból gombócok lettek volna, ha a mikró a kiolvasztó gombot nem a legmagasabb fokúnak értelmezi (kiszámíthatatlan egy alak, le kell cserélni). Szóval a húsgombócok nem jöttek össze, mivel a hús megfőtt. Így a hozzávaló 10 dkg sajtot és a tojást a hússal együtt hozzákevertem a rizshez, megsóztam, megborsoztam. Jól össze kell keverni, hogy a hús részei is kb. olyan aprók legyenek, mint a rizsé. Amikor kész a massza, két dolgot tehetünk:
1. az egészet beletesszük egy olajozott és felhevített serpenyőbe és kb 10 percig folyamatos keverés mellett sütjük.
2. a masszából apró gombócokat gyúrunk és gombcokat sütünk belőle. Ez a két dolog látható a képen.

A zelleres dolog meg a világon a legegyszerűbb és a legfinomabb. Csíkokra vágom a tofut, és bepácolom egy kis halszószba. Amíg a rizs elkészül, pont elég sós lesz. Amúgy a zeller szárát megmosom, felszeletelem, beteszem egy edénybe, ráöntök sós vizet, amíg elfedi és puhára főzöm. Az utolsó öt percben beletettem a tofut, is, de ezt nem is kellett volna. Amikor kész, leszűröm, és melegen tálalom. 

Akit meg érdekel, hogy mi lett volna a rizses húsgombócos finomság eredetileg, az elolvashatja itt.

Ma nem néztünk a kajához filmet.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://eztettemma.blog.hu/api/trackback/id/tr2857837

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása