Ezt ettem ma — karantén ételnapló

Ezt ettem ma — karantén ételnapló

Belemindent töltelék

2009. január 18. - Ollaorama

 Míg pénteken a csütörtöki maradék tésztán éltem, addig szombat a pihenés, még-vásárolni-se-kimenés napja volt. Így hát az egyébként elég üres otthoni tartalékokat dolgoztam fel. Volt pl. csomó száraz kenyér meg kifli. Ez lett belőle:


Töltelék

  • Kb. másfél kiló kenyérnek megfelelő száraz kenyér, kiflivég, stb.
  • fél kiló hagyma
  • 1 póréhagyma
  • 1 sárgarépa
  • 3 tojás
  • petrezselyem, só, bors, paprika, bármilyen fűszer, amihez kedv van
  • és tényleg minden egyéb zöldség-fűszer, ami otthon van, jó bele.
  • kevés üvegtészta (csak mert volt otthon)

Ez azoknak jó étel, akik imádják kienni a töltött húsból a tölteléket. Ugyanis ez maga a töltelék megsütve stefánia alakban.

A száraz (vagy szikkadt, de akár friss is lehet) kenyertet vízbe áztatom, amíg minden darabját össze tudom nyomkodni. Serpenyőben olajon megdinsztelem a felaprózott hozzávalókat, hagymátkat, répát, (ha van gomba, az is nagyon jó bele). Megfűszerezem fokhagymával, sóval, borssal, paprikával, és tényleg, bármivel amit csak találok otthon. én pl. raktam bele egy kis curryt és csiliszószt is. A lényeg hogy fűszeres legyen. Ezt ha már kicsit kihült összekeverem az áztatott kenyérrel (előtte ha tudjuk a fölös vizet csavarjuk ki belőle), hozzáadok két tojást is, megsózom és megborsozom megint.

A legvégén hozzáadok amennyi zöldet (petrezselymet, snidlinget, metélőhagymát, stb.) csak tudok. Két rúdba formázva teszem a tepsibe (úgy mint a stefánia szeletet), s kb. fél óra alatt készre sütöm. A harmadik tojást felvereve rátettem a tetejére, de ez elég veszélyes, ugyanis, ha lefolyik róla, akkor odaég. (Nem vészesm, mert nem veszi át az ízét egyébként és nem is ragad a töltelékhez). Köretnek is jó de főételnek is.

Ezek mellett a hozzávalók mellett én rendszeresen teszek bele olivabogyót is, csak most nem volt otthon. De tényleg bármi beletehető. Találtam pl a hűtüben egy nagyon kevés üvegtésztát még kb 2 héttel ezelőttről, azt is hozzágyúrtam. Jó ötlet volt, mert irtó jó állaga lett tőle.

A bejegyzés trackback címe:

https://eztettemma.blog.hu/api/trackback/id/tr99885245

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása