Ezt ettem ma — karantén ételnapló

Ezt ettem ma — karantén ételnapló

Babérleveles, gombás sajtszósz Tornatoréval

2009. január 05. - Ollaorama

 Kettőt fizet hármat kap tortellini akció keretében vettem egy pakkal. A sajtosat vacsoráztuk ma, nem mintha lenne bármi jelentősége is annak, hogy milyen töltelék van a csomagolásra írva, az ízük ugyanaz a műanyag. Viszont ha gyorsan kell, akkor jól jön. Amitől a mai nap fénypontja lett ez a vacsi, az kérem a hozzá való körítés.


Babérleveles, gombás sajtszósz tortellinivel

  • 1 csomag tortellini
  • 1 tömb ömlesztett sajt (nekem füstölt volt)
  • 1 dl. fehérbor
  • 5 dkg reszelt sajt
  • 1 kis doboz 12%-os tejföl
  • 5 gerezd fokhagyma
  • 2 nagy gomba
  • egy fél evőkanál liszt

A vékonyra szeletelt gombát és a fokhagymát egy kevés olajon megpirítom, majd kis lángon párolni kezdem. Megsózom és borsozom (mindig frissen őrölt borsot használok, mert összehasonlíthatatlanul mennyei az íze) majd ráöntöm az 1 dl. fehérbort, és abban párolom. Amikor már puha, elfőzöm a bor nagy részét és ráöntöm a tejfölből-lisztből és egy kevés vízből készült habarást. Jól összekeverem, es beleöntöm a reszelt sajtot, majd belenyomom az egész tömb ömlesztett sajtot.

Amikor elkészült a szósz megkóstltam és az íze mennyei volt, de valami hiányzott belőle. Nem akartam megint szerecsendiót, mert mostanában állandóan azt teszek mindenbe. Nézegettem a fűszereket, és végül a babérlevél mellett döntöttem. Azért a biztonság kedvéért még egy kis bazsalikomot is rászórtam. Jó volt, de a bazsalikom nélkül talán még jobb lett volna. Sosem fogom megtudni, hacsak újra nem csinálom. Vagy meg nem írja valaki, aki kipróbálta.

A vacsora mellé Giuseppe Tornatore Puszta formalitás című filmjét választottam. Őszintén szólva azért, mert a tortellini úgy hasonlít a Tornatoréra, ugyanakkor, gondoltam, a Cinema paradisóhoz valami nemesebb tészta, vagy saját kézzel készített tortellini illik. Ennek meg jó volt a címe. A Puszta formalitás az első 10 percben megijesztett kicsit, mert egy szobában dialogizált egy rendőrfőnök és Gérard Depardieu, akit olaszra szinkronizáltak és akinek hatalmas hasa volt. Az ismerősnek tűnt rendőrfőnök meg Roman Polanski volt, aahh, hogy erre közben nem jöttem rá! Hálistennek végignéztem, s megint ráeszméltem, hogy a Hatodik érzék és a Más világ nem is annyira eredeti. Meg hogy két jó színész és egy jó rendező bármelyik vacsorámhoz illik.

A bejegyzés trackback címe:

https://eztettemma.blog.hu/api/trackback/id/tr26860348

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása