Ezt ettem ma — karantén ételnapló

Ezt ettem ma — karantén ételnapló

Húshajrá 3: miccs

2009. február 25. - Ollaorama

 A farsangi időszak utolsó napja ugye húshagyó kedd, tegnap tudtam meg, hogy olaszul kövérkeddnek hívják (kösz Árpi). Ez az a nap, amikor még utoljára eszünk húst és lakomát csapunk. Mert szerdától böjtölünk. Legalábbis én. Számomra az az a 6 hét az évben, amikor igazán odafigyelek az étkezésemre, és tudatosan tisztítom meg a gyomromat (és ezáltal? még ki tudja, talán vmi mást is). Ezt a böjtöt teljesen állatmentesen kb 5 éve tartom. Eleinte a 3-ik hét után kb 8-10 napig minden éjjel azt álmodtam, hogy disznótorost reggelizek. Szóval volt valami hiányérzetem.

Húshagyó kedden egyik kedvenc kajámat készítettem el életemben először. Nem is lett nagy szám, de azért megjárta:


Miccs

  • fél kg marhahús
  • fél kg. birka vagy sertéshús
  • 1 ek borsikafű
  • bors
  • őrölt kömény
  • őrölt koriander
  • szódabikarbóna
  • 5 gerezd fokhagyma

A recept igazból megtalálható itt.

Én nem ez alapján készítettem el, hanem hozattam Romániából miccsfűszer-keveréket (kösz Lilla), amiben a fenn található fűszerek szerepelnek és fél dl vízzel és a hússal összekevertem, majd kis kolbászkákat formáltam belőle és megsütöttem serpenyőben. Mustárral és friss kenyérel egész finom.

Távolról sem lett tökéletes. A hús nem volt elég zsíros (merthogy az kéne legyen), a szódabikarbonával összekevert húst nem hagytam állni minimum 1 napot, és természetesen nem grillen készült. Szóval a puha és ruganyos miccs helyett kicsit száraz cuccot kaptam. De nem baj, majd negyven nap múlva valamikor újrapróbálom.

A mélyhűtőből és a hűtőből kifogyott a hús teljesen a húshajrá időszak 3 napja alatt. Hamvazószerdán meg csak gyümölcslén élek.

A bejegyzés trackback címe:

https://eztettemma.blog.hu/api/trackback/id/tr51964373

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tessina 2009.02.25. 07:59:35

Franciául is: mardi gras:)

Karma · http://karma.blog.hu 2009.03.03. 14:12:35

Nem frissül a blog... :( Böjt van?
süti beállítások módosítása