Ezt ettem ma — karantén ételnapló

Ezt ettem ma — karantén ételnapló

Húsgombóc krumplival (és minden mással)

2020. április 03. - Ollaorama

img_6442.jpg

 

A gyerekek miatt a tepsis húst átalakítottam húsgombócos hússá. Aztán rájöttem, hogy nekik amúgy mindegy, de nekem sokkal jobban ízlik így. 

Hozzávalók a tepsis zöldséghez:

  • 2 hagyma (nálam itt egy lila meg egy vörös volt)
  • 6 burgonya
  • 2 cékla (nálam itt egy vörös meg egy sárga volt)
  • só, bors, rozmaring
  • 4 gerezd fokhagyma hámozás nélkül

A céklákat vékonyra, a krumplikat és a hagymákat hasábra vágtam, olívaolajjal, sóval, borssal, rozmaringgal összekevertem és betettem a sütőbe 180 fokra egy jénaiba, alufóliával letakarva. A fokhagymák még nem kerültek bele. Közben:

Hozzávalók a húsgombóchoz:

  • fél kiló darált hús (itt most sertés volt)
  • 2 gerezd fokhagyma (összezúzva)
  • 30 dkg zsemlemorzsa (nekem ez részben korábban maradt pirított volt)
  • 2 kiskanál só, ízlés szerint bors illetve egyéb ízesítő, ki hogy szereti
  • 1 tojás

Összegyúrtam alaposan, és egy serpenyőben megpirítottam mindkét oldalát. Miután kb. 1 órája sültek a sütőben a zöldségek, hozzájuk kevertem a húsgombócokat és rájuk tettem a hámozatlan fokhagymát. Alá öntöttem 2,5 dl vizet és visszatettem 200 fokra a sütőbe 30 percre. A fokhagymákat a tányéron érdemes kinyomni a héjukból, nagyon finom így, olyan párolt-sült fokhagymáskrumplis íze van.

img_6508_3.jpg

img_6509.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://eztettemma.blog.hu/api/trackback/id/tr7115583016

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása